2/02/2016

Jardim i Bonito raz jeszcze. Snorkelling - nurkowanie w Barra do Sucuri

W Bonito już byłam, ale jest tam tyle do robienia, że szkoda było nie wrócić. Nadszedł więc weekend, kiedy zdecydowaliśmy się z innymi wolontariuszami z Argentyny i Peru wynająć samochód i pojechać. 
Dojazd zajął znów ponad 4 godziny, ale bez problemu udało się dojechać. Sobota nie była zbyt słoneczna, a raczej deszczowa, dlatego wybraliśmy tańszą opcję i przed Bonito zatrzymaliśmy się w Jardim - balneario municipal było zamknięte, ale niedaleko był camping i dojście do rzeki - uwielbiam jak tu w Brazylii zielono :) 

Za to niedzielę chciałam już wykorzystać na którąś z atrakcji, z których region Bonito słynie. Do Gruta Azul nie było już miejsc, więc opcja zobaczenia jaskini z błękitną wodą odpadła, ale zdecydowałam się nurkowanie z rurką - niby już próbowałam ostatnim razem w Balneario Municipal w Bonito - ale woda nie była tam rak przezroczysta i nie było tak wiele do oglądania jak tutaj. Kilka miejsc do wyboru - mnie przekonano do Barra do Sucuri. Najpierw przepłynęliśmy ok 3km rzeką Sucuri (nazwa od sucuri - anakondy, dlatego, że rzeka jest ma wiele meandrów i wydaje się jak sucuri właśnie, a poza tym, to je też tutaj w regionie można spotkać), żeby potem już z prądem spokojnie płynąć i podziwiać podwodny świat :) Woda krystaliczna, ze względu na występujący tu węglan wapnia. 







Typowe danie, właściwie braylijska codzienność - ryż i feijao, czyli fasola :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!