11/13/2014

Włochy, Florencja!

Długi weekend listopadowy spędziłam we Włoszech! Kolejna odsłona Włoch dla mnie, tym razem całość po swojemu, z dużą ilością dobrego jedzenia i spacerowania ;)

Na początek popularny punkt Florencji - katedra.
Robi wrażenie, zdecydowanie jednak bardziej z zewnątrz. Poza tym jest świetnym punktem orientacyjnym, bo olbrzymią kopułę widać z wielu miejsc miasta ;)

Ale najlepszym miejscem na jej podziwianie moim zdaniem jest wzgórze Michelangelo. Po drodze można też zatrzymać się w ogrodach, skąd już jest ładny widok i dużo zieleni, sam szczyt samo funkcjonuje jako taras, zabetonowany i turystyczny, ale widok jest niesamowity i darmowy!

Na wzgórze można wejść z kilku stron - tutaj przy wieży San Niccolo, jeszcze przed podejściem do góry.

Z góry dopiero widać wielkość miasta i do tego położone wokół wzgórza Toskanii, aż chciałoby się zostać tu dużej i dotrzeć też tam.


Kolejną rzeczą, która bardzo mi się podobała to po prostu klimat miasta - uliczki, restauracyjki i wszechobecne skutery.
 

Trafiłyśmy też na piękny budynek Synagogi, a uliczki w tej okolicy były niesamowicie spokojne i tu też trafiłyśmy na przepyszne lody ;)

Poza tym kolejny raz wyjście na wzgórze, ale przy popołudniowym świetle zachodzącego słońca.
Na wzgórzu także pomnik Dawida.

Później wieczorny spacer po mieście, przy rzecze.

Wybrałyśmy się także w stronę Belwederu, skąd można wejść do pięknych podobno ogrodów Boboli, ale niestety wybrałyśmy się za późno i były już zamknięte. Za to miałyśmy przyjemny spacer w pięknych i spokojnych okolicach miasta.

2 dni we Florencji to za mało, ale i tak jestem zadowolona. Do tego natrafiłam też na 3 związane ze sobą kawałki jakiegoś pewnie większego projektu street artu - żartu, czyli znanych dzieł, których postaci noszą maski do nurkowania.

A poza tym oczywiście kulinarna strona Włoch! Ta, której brakowało mi podczas ostatniej wyprawy po tym kraju. Wreszcie, wreszcie, popróbowałam tych pyszności - pizza, spaghetti, panini, targi, i przepyszne lody ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!