2/08/2014

Erasmus Portugalia 2012/2013

Krótkie podsumowanie o tym jak studiowało mi się w Portugalii :)

Pamiętać będę pewnie do końca życia te 2 pierwsze dni w Lizbonie, kiedy wysiadłam z wielką walizką spakowaną na kolejne pół roku i nie wiedziałam jeszcze, że czeka mnie z nią strome podejście do hostelu, który wybrałam, niczego jeszcze nie świadoma, na Bairro Alto, czyli na wzgórzu, na które jakoś musiałam z tą walizką dotrzeć :) Zmęczona i podekscytowana, prawie się wtedy popłakałam z tej całej mieszanki uczuć - trochę strachu, obawy co to będzie, a z drugiej strony fascynacja tym wszystkim i podziw - bo dookoła kafelki, SŁOŃCE, dużo słońca i tak mili ludzie. Wiedziałam już, że będzie fajnie. I było!

Po krótkim odpoczynku w Lizbonie wsiadłam do autobusu do Coimbry, to tam miałam spędzić najbliższe pół roku. Załatwiłam sobie mieszkanie z BeCoimbra i tak dostałam swój mały, ale ukochany pokoik z widokiem na starówkę miasta :)



Trafiłam na tak ciekawe współlokatorki, że stały się nawet moją inspiracją w wielu dziedzinach. Kochałam to miejsce. Miało oczywiście swoje plusy i minusy - zima okazała się trudna do wytrzymania. Deszczowa pogoda wychłodziła mieszkanie ale ratowało nas zawsze grzane wino :)

Uniwersytet, na który trafiłam to jeden z najstarszych w Europie i odniosłam wrażenie, że traktowany w Portugalii jako prestiżowy. Tradycje, tradycje, zabytkowe budynki, muzeum i turyści. 
Do tego wszystkiego studenci w tradycyjnych strojach i ich częste festiwale i zabawy.

Erasmusowi studenci też nie mieli tego wcale mniej. Erasmus to w końcu też dużo okazji do poznania mnóstwa osób i zabawy.

U mnie studia tu też wiązały się z przygodą nauki portugalskiego. Jeszcze zanim rozpoczął się semestr, uczęszczałam na kurs językowy EICL i tak przez 3 tygodnie, dzień w dzień, intensywnie uczyłam się portugalskiego. Początki nie były łatwe, język mi się właściwie nie podobał, ale po 2 tygodniach zmieniłam zdanie, po powrocie do Polski nie było mowy, żeby przestać i tak uczę się do dziś :) 

Zakochałam się w Portugalii. 
W Portugalskim trybie życia, w uroczych miejscach, w jedzeniu ...
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!