9/22/2013

Berlengas - Berlenga Grande Island

W niedzielę 15.09 pojechałam na pierwszą wycieczkę organizowaną przez ESN w Coimbrze - na wyspy Berlengas - Berlenga Grande, ok 10km wgłąb oceanu. 

Autokarem pojechaliśmy do Peniche skąd popłynęliśmy statkiem. Rano było bardzo wietrznie i były ogromne fale kołyszące nasz statek z jednej na drugą stronę, więc czułam się jak w wesołym miasteczku, z tym, że bardziej przerażona, bo nie lubię takich atrakcji ;)


Miejsce - raj! 
 

I tutaj pływaliśmy! 

 Wyspa jest niezamieszkana, jest to rezerwat przyrody, można tu zobaczyć bardzo dużo mew. Obeszliśmy całą wyspę dokoła podziwiając ocean...
 

 
Na wyspie spotkać można bardzo dużo mew, też te martwe.


 


Twierdza Jana Chrzciciela. W środku są pokoje więc można tu na wyspie spać!

Ostatnie spojrzenie na ocean z wyspy i powrót!





I port w Peniche po powrocie z wysypy:

2 komentarze:

  1. Witam,

    mama dwa pytanka : ile czasu trzeba rezerwować na taki rejs-wycieczkę i z jakimi kosztami się to wiąże ? próbuję wyszukać jakiś informacji na ten temat na polskich stronach niestety trudno mi cokolwiek znaleźć.

    Równie planuje być tam we wrześniu .

    Z góry dzięki za informacje - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karina - rzeczywiście nie podałam za dużo informacji. To dlatego, że pojechałam tam na zorganizowaną wycieczkę z ESNu i wszystko miałam załatwione. Pamiętam, że cena 27euro obejmowała dojazd z Coimbry do Peniche i z powrotem oraz statek osobowy w 2 strony. O ile pamiętam cena tego statku to było 7 euro, z tym, że czy był to zniżkowy, czy w 2 strony czy w 1, czy jakiś grupowy, niestety nie pamiętam.
      Statki odpływają z Peniche, który też jest popularny ze względu na najlepsze plaże do surfowania.
      Słyszałam, że poza sezonem nie ma jak się tam dostać, ale wrzesień i październik jeszcze ok.
      Wyspa jest mała. Podróż w 1 stronę zajmuje około 50minut, przejście całej wyspy ok. 2h, ale warto zarezerwować sobie więcej czasu, bo jest śliczna mała plaża, można popływać w błękitnej wodzie, można też coś zjeść.

      Usuń

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!