8/04/2011

Workcamp w Niemczech, festiwal Ostrale 011

1.07 - 22.07.2011

Wakacje pomaturalne postanowiłam wykorzystać w nowy dla mnie sposób - wolontariat. Workcampy to krótkoterminowe projekty dla wolontariuszy z całego świata. Ja wybrałam workcamp w Niemczech, w galerii sztuki współczesnej Ostrale w Dreźnie.

Wolontariat ten dał mi szansę na poprawienie swojej samodzielności, odpowiedzialności, podszkolenie angielskiego oraz szansę na poznanie niesamowitych ludzi z różnych stron świata - Rosji, Ukrainy, Turcji, Francji, Hiszpanii, ale także Meksyku, Kanady czy Korei Południowej.


Moim obowiązkiem było pilnowanie wystawy, nie dopuszczenie do jej kradzieży czy zniszczenia, a także informowanie techników o wszelkich usterkach i udzielanie odpowiedzi na pytania odwiedzających.

Samo miejsce wystawy jest interesujące, znajduje się bowiem w starym, zniszczonym budynku dawnej rzeźni.
Widok zza okna:

Wystawa w Ostrale bardzo nowoczesna, przez co niektóre eksponaty wydają się lekko dziwne, ale na pewno są ciekawe.
 
 
video

 
 
Był też specjalny warsztat, gdzie każdy mógł sporóbować swoich sił jako artysta:

Zdarzało się kończyć pracę przy pięknym zachodzie Słońca:

W wolnym czasie zwiedzaliśmy grupą lub osobno Drezno, ale zdjęcia z miasta załadowałam już w poprzednim poście. Wspólnie gotowaliśmy, wybieraliśmy się na imprezy.
W wolny poniedziałek wybraliśmy się też do Lipska, Radebeul i Moritzburga. A po skończeniu wolontariatu wybrałam się zobaczyć Bastei w Parku Narodowym Szwajcarii Saksońskiej, miejscu lubianym przez samego Caspara Davida Friedricha!

Spędziłam świetne 3 tygodnie! I polecam wolontariaty!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!