8/02/2011

Niemcy, Drezno/Dresden

Lipiec 2011
Tak jest, Dresden wita swoich gości ;) I przywitał mnie bardzo miło. Spędziłam tu świetne 3 tygodnie swojego życia na wolontariacie, o którym jednak w osobnym poście. Zatrzymując się na taki czas mogłam poznać to miasto trochę głębiej, zobaczyć go o poranku i w świetle zachodzącego Słońca, w deszczu i przy słonecznej pogodzie. Pozwoliło mi to spokojnie zobaczyć najważniejsze zabytki, ale też poznać dalsze, spokojne, urokliwe dzielnice miasta.

Najważniejszym i charakterystycznym dla miasta zabytkiem jest barokowy, protestancki kościół Frauenkirche z charakterystyczną kopułą.


Bardzo piękny jest Zwinger, barokowa budowla z dużym dziedzińcem.
 

Znajduje się tu Galeria Starych Mistrzów ze słynnymi obrazami,jak "Spiąca Wenus", "Madonna Sykstyńska", "Dziewczyna czytająca list", czy obrazami przedstawiającymi dawne Drezno malowane przez Canaletta.

W Albertinum znajduje się natomiast Galeria Nowych Mistrzów, przedstawiająca sztukę od romantyzmu do współczesności. Sztuka XIX i XX wieku bardziej przypada mi do gustu niż dostojne, klasyczne dzieła. Podziwiałam tu obrazy Moneta, Degasa. Moją uwagę przyciągnęły m.in. obraz Paula Gauguina "2 kobiety z Tahiti" oraz cała sala poświęcona obrazom Caspara Davida Friedricha.

Zwinger sąsiaduje z Operą Sempera:



 

W pobliżu zobaczyć można też "Poczet książąt saksońskich" - obraz ścienny z porcelany.


Kolejne duże muzeum znajduje się w Zamku Rezydencyjnym. W cenie jednego biletu odwiedziłam Neues Grünes Gwölbe, Komnatę Turecką, wystawę obrazów Kokoshki oraz wyszłam na wieżę, skąd rozciągał się piękny widok na centrum Drezna:

Przechodząc przez Most Augusta można podziwiać zabytkowe centrum Drezna, szczególnie pięknie podświetlane nocą.

W niektórych miejscach znajdowały się specjalne ramy, dzięki którym można było porównać obecny widok z utrwalonym na obrazach sprzed lat.

Po drugiej stronie Łaby stoi natomiast Pałac Japoński, tzw. Pałac Porcelanowy. Nie przypomina bardzo japońskiego budynku, tylko forma dachu zapożyczona jest z japońskiej architektury. W środku pałacu, otoczonego ogrodem, znajduje się muzeum, gdzie oglądałam wystawę o mieszkańcach Amazonii.

 
  
 





Nowa Synagoga, jest obecnie jedną z najnowocześniejszych synagog na świecie:

Yenidze, restauracja w stylu neoorientalnym:


Dość blisko centrum znajduje się Grossen Garten. Ogród jak sama nazwa wskazuje jest duży, znajduje się tu teatr, zoo, ogród botaniczny, przez ogród jeździ też specjalna kolejka obsługiwana przez dzieci.



Neustadt zwany jest dzielnicą studencką. To tutaj znajduje się dużo barów i pubów czynnych w nocy, budynki są kolorowe, mury pokryte malowidłami i graffiti. Znajduje się tu też zabytkowy sklep z serami Molkerei Pfund.
  
 
Udało też się nam być na małym festiwalu tam



Najfajniejsze w miastach jest jednak powolne spacerowanie przy zachodzie Słońca czy nocą.







Ciekawe miejsca znajdują się trochę dalej od ścisłego centrum miasta. Przy Schillerplatz, znajduje się most Blaues Wunder. Most nie wydaje się być tak cudowny, za to sama dzielnica bardzo przyjemna do spacerowania - dużo zieleni, spokój,kolejka linowa.
 

Już z mostu zobaczyłam te winnice i za wszelką cenę chciałam tam dojść. Przeszłam się ładną okolicą i nasyciłam tylko troszkę swój wzrok, bo bliżej dojść nie wiedziałam jak ;)

Niesamowicie piękny, troszkę oddalony od centrum miasta jest zamek Pillnitz. Składa się na niego barokowy Pałac Górny i Pałac Wodny nawiązujący do sztuki chińskiej. Całość otacza duży ogród.
 




W sobotnie poranki odbywa się w mieście nad rzeką pchli targ. Można tu znaleźć skarby, takie jak chociażby retro zegarki na rękę za 1 euro, czy nowe, drewniane koturny za 5 euro. Ale to nie ja wynalazłam te skarby. To co mi się rzucało w oczy było droższe. Sztuką jest szukać! ;)



Jednego deszczowego dnia odwiedziłam też Deutsches Hygiene Museum - muzeum nauki o człowieku, z wystawami dotyczącymi m.in: seksualności, umierania, żywienia. Bardzo ciekawe są gry, czy interaktywne eksponaty.
Miasto jest ogólnie rzecz biorąc bardzo ładne, jest co zwiedzać i co robić ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!