6/26/2011

Włochy; Rzym - Watykan - miasto-państwo

Czerwiec 2011 - Objazdówka po Włoszech cd. Rzym i wizyta w Watykanie. Miasto-państwo wewnątrz Rzymu.
Zwiedziliśmy Muzeum Watykańskie, uczestniczyliśmy we mszy św w Bazylice św. Piotra, weszliśmy na kopułę, i byliśmy na audiencji papieża.

Plac św. Piotra - puste krzesła jeszcze dzień przed audiencją papieża.

Papieskie okno - na samej górze, drugie od prawej strony:
Gwardia Szwajcarska:




Wnętrze Bazylikii i znajdujący się tam grób Jana Pawła II:



Widok z kopuły Bazyliki św Piotra, na którą weszłam od samego dołu. Można też wjechać windą, ale na niecałą połowę, po czym czeka jeszcze ponad 300schodków do pokonania. I te właśnie są ciaśniejsze i bardziej straszne niż te początkowe, które na prawdę można pokonać bez większych obaw.



W środę byliśmy natomiast na audiencji, na której byli ludzie z tak wielu zakątków! Na Placu zbierają się wtedy tłumy.

W oddali widać już papieża, następnie przejeżdżał tuż obok nas:



W Watykanie odwiedziliśmy też słynne Muzea Watykańskie. Od takich miejsc odstrasza mnie wizja kolejek i tłumu ludzi. Ale ostatecznie przyszliśmy tuż na godzinę otwarcia, dlatego tak dużej kolejki jeszcze nie było, a tłumy przybyły dopiero później. Nie jestem wielką fanką sztuki do jakiegoś XIX wieku, a najbardziej zwykle interesuje mnie sztuka współczesna, dlatego miło zaskoczyła mnie wystawa poświęcona sztuce współczesnej właśnie -  obrazy Salvadora Dali, Giorgio de Chirico, a także takie, których wcześniej nie znałam. Zapamiętałam, np.
Will Barnet, Four generations. A po kliknięciu w galerię google odkryłam, że malarz ten ma całą kolekcję niesamowicie fajnych dzieł! Zobaczcie sami!
Jose Clemente Orozco - El martirio de san esteban. Spodobała mi się ekspresja, ale też kojarzy mi się troszkę ze stylem Picassa:


Ale były oczywiście klasyczne rzeźby, mozaiki, malowidła czy witraże:




Podobnie jak w Muzeum Histroii Sztuki w Wiedniu tu też zachwycałam się biżuterią:


Bardzo ładne oprócz wystaw były też widoki na miasto widziane przez okna muzeum.

A takimi schodami wychodzi się z Muzeum:


Kilka godzin z głowy! :)

1 komentarz:

  1. Piękne zdjęcia zrobiłaś w Wiecznym Mieście :-) Rzym marzy mi się od dłuższego czasu, mam nadzieję zrealizować to marzenie już niebawem :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpisz swój e-mail - nie przegapisz wpisu :) / Follow by Email :) Don't miss a post!